M.Sc מוסמך במדעי הרפואה

להרשמה לשנת תשפ"ה לחץ כאן.

לימודים לתואר מוסמך האוניברסיטה- M.Sc. (תואר שני) במדעי הרפואה עם תזה

*המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה  לפתוח תכנית לימודים 

ולהעניק תואר שני-  M.Sc עם תזה, במדעי הרפואה, בפקולטה לרפואה, אוניברסיטת בר אילן.

 

תנאי קבלה

שלב ראשון לפני הההרשמה למועמדות לתואר שני, על המועמד לבחור מנחה.

רשימת המנחים מופיעה בקישור הבא:

סגל מחקרי בפקולטה: https://medicine.biu.ac.il/pre_clinical

תחום מומחיות: https://medicine.biu.ac.il/node/2727

על המועמד להציג  ציון ממוצע מינימלי 80 בלימודי תואר ראשון- B.Sc ממוסדות אקדמיים מוכרים.

תכנית הלימודים

הלימודים לתואר שני מתחילים בתחילת סמסטר א' של שנת הלימודים ומחייבים את הסטודנט להקדיש זמן ניכר להתעדכנות שוטפת בחידושים בנושא המחקר, וזאת מעבר לעבודה עצמה ולקורסים.

לסטודנט מוקצות שנתיים בלבד להשלמת לימודיו, כולל לימוד הקורסים, ביצוע עבודת המחקר וכתיבת התיזה.

תואר שני מחקרי עם תיזה מחייב הקדשת זמן מלא ואינו יכול להתבצע במקביל לכל עבודה אחרת.

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן מציעה לימודי תואר שני (MSc), במדעי הרפואה.  במסגרת זאת, קיימות מגמות לימוד:

  1. גנטיקה וביולוגיה מולקולרית
  2. אימונולוגיה ומחלות מדבקות
  3. פיתוח ויישום תרופות
  4. ביולוגיה תאית והתפתחותית

התואר השני יכול להתקיים בפקולטה גם בתחומים נוספים.  את רשימת התחומים המלאה ניתן למצוא באתרי החוקרים.

המגמה לגנטיקה וביולוגיה מולקולרית מתמקדת סביב מחקר גנומי, שיטות לזיהוי פגמים גנטיים, זיהוי גורמים גנטיים למחלות, ואנליזה של רצפים גנומיים.

המגמה לאימונולוגיה ומחלות מדבקות כוללת מחקר על גורמי זיהום ביולוגיים, מנגנוני ההדבקה שלהם, זיהוי גורמי הפעלה של מערכת החיסון, ופיתוח חיסונים אקטיביים ופסיביים.

המגמה לפיתוח תרופות כוללת עיצוב במחשב, פיתוח במבחנה, ניסויים פרה-קליניים בחיות.

המגמה לביולוגיה תאית והתפתחותית עוסקת במחקר של תהליכים תאיים כגון פרוליפרציה, דיפרנציציה, אפופטוזיס, להבנת תהליכים ביולוגיים כמו סרטן, וניורודגנרציה. כמוכן, המגמה כוללת מחקר על תאי גזע והשימוש בהם לרגנרציה.

המגמות השונות נקבעות לפי הכוונת המנחים, בתחומי התמחותם של הסטודנטים בעבודת המחקר, ובהתאם לכך נקבעים גם הקורסים, שהסטודנטים נדרשים לקחת.

סגל מחקרי- מדעי הרפואה

תואר

שם משפחה

שם פרטי

תיאור תחום מומחיות

 

פרופ'

אבני
 

אורלי
 

בקרת הביטוי הגנטי במערכת החיסון בבריאות ובחולי -אתר אישי-

מדעי הרפואה

פרופ'

און
 

איתי
 

האירגון המרחבי של הכרומטין, אי-יציבות כרומוזומלית והקשר להתפתחות מחלות שונות  - אתר אישי -

מדעי הרפואה

ד"ר

אורבך
 

רון
 

ביוכימיה של הסיליה – חקר הסידור המבני של שלד הסיליה, ארגונו המרחבי, והקשר לפתולוגיות שונות  -אתר אישי -

מדעי הרפואה

ד"ר

אילוז
 

רונית
 

מבנה ותפקוד של פרוטאין קינאזות בהקשר של מחלות נוירודגנרטיביות   - לאתר אישי -

מדעי הרפואה

פרופ'

אליוט
 

אוון
 

הבנת הבסיס המולקולרי להפרעות קוגנטיביות ופסיכולוגיות, כולל אוטיזם ומחלת אלצהיימר  - אתר אישי -

מדעי הרפואה

ד"ר

אנשל
 

דוד
 

זקיק השערה כמודל להבנת תהליכים התפתחותיים ובקרה של תאי גזע בעובר ובחיה הבוגרת
  - אתר אישי -

מדעי הרפואה

ד"ר

בל
 

שי
 

התיווך של תאי אפיתל המעי בין מערכת החיסון למיקרוביוטה.  -אתר אישי- 

מדעי הרפואה

פרופ'

בלנק

מיכאל

ביולוגיה מולקולרית ותאית של סרטן; בקרת יציבות הגנום באמצעות E3 יוביקוויטין ליגאזות. -אתר אישי -

מדעי הרפואה

ד"ר

ברש 

אלון

אנתרופולוגיה פיזית ומחקר רפואי-משפטי תוך התמקדות בחקר שלד האדם וקרובי משפחתו. -אתר אישי-

מדעי הרפואה

פרופ'

גיל-חן

חוה

חקר התהליכים המולקולריים והתאיים האחראים לתנועה ופולשנות של תאים.  -אתר אישי-

מדעי הרפואה

פרופ'

גל-תנעמי

מיטל

וירולוגיה מולקולרית; פיתוח טיפול וחיסון כנגד נגיף ההפטיטיס C.  -אתר אישי- 

מדעי הרפואה

פרופ'

דסאו

משה

ביולוגיה מבנית של מחלות מדבקות; מנגנונים הפועלים בשלבים הראשונים של ההדבקה הוויראלית.  -אתר אישי- 

מדעי הרפואה

פרופ'

הראל

אמנון

בקרת המעבר של מקרומולקולות בין גרעין התא והציטופלסמה. -אתר אישי-

מדעי הרפואה
דר' מורן ידיד ביו-הנדסה רגנרטיבית. -אתר אישי- מדעי הרפואה
ד"ר ממן יעקב (קובי) אי יציבות גנומית וסרטן. -אתר אישי- מדעי הרפואה

ד"ר

סמסון

אברהם

פיתוח כלים חישוביים לעיצוב תרופות וחישוב תנועה של ביומולקולות (molecular dynamics). -אתר אישי-

מדעי הרפואה

ד"ר

פירן

רון

רגנרציה תאית ומחלת הסוכרת; תאי בטא מפרישי אינסולין בלבלב. -אתר אישי-

מדעי הרפואה

ד"ר

קויט

ניר

פיתוח מעכבים ספציפיים לקשרים בין-חלבוניים לצורך וויסות ומחקר של מנגנונים ביולוגיים, כגון תהליכי מעבר אותות. -אתר אישי-

מדעי הרפואה

פרופ'

קורן

עמרי

חקר המיקרוביום האנושי - חיידקי מערכת העיכול בבריאות ובמצבי חולי. -אתר אישי- 

מדעי הרפואה

פרופ'

קרסיק

דוד

אפידמיולוגיה גנטית של מחלות שריר-שלד; אוסטיאופורוזיס, דלדול שריר ומגוון הפרעות הקשורות בזקנה ובהזדקנות.  -אתר אישי- 

מדעי הרפואה

פרופ'

שמאי

מאיר

נגיפים מסרטנים - הבנת מנגנוני ההתמרה הסרטנית על-ידי וירוסים מקבוצת ההרפס. -אתר אישי-

מדעי הרפואה

 

מלגות

 סטודנטים לתארים מתקדמים זכאים למלגת מחיה מלאה ולמימון מלא של תכנית הלימודים. לפרטים נוספים  Med.Tm@biu.ac.il

עבודת המחקר 

א. בתום שנה"ל הראשונה התלמיד יגיש לוועדה הפקולטית לתלמידי מחקר, הצעת תכנית לעבודת המחקר לאחר שאושרה ע"י המנחה.

לאחר אישור ההצעה ע"י הועדה הפקולטית, היא תוגש לוועדה האוניברסיטאית לתלמידי מחקר לאישור סופי.

ב. לאחר סיום המחקר ולאחר אישור המנחה, תוגש התיזה כתובה לוועדה הפקולטית לתלמידי מחקר לצורך קביעת בוחנים ומועד מבחן.

ועדת הבחינה תכלול 2 בוחנים ומנחה. התלמיד יציג את עיקרי ממצאיו במצגת ויענה על שאלות הבוחנים.

 קורסים

תלמיד הנרשם למגמה מסוימת יהיה חייב לקחת אשכול קורסים בהיקף של 12 ש''ש

(שעות  שנתיות) בהתאם לאופי המגמה. בכל מגמה, יהיה חייב כל תלמיד לקחת את הקורסים הבאים:

א. קורסי חובה המשותפים לכלל המגמות:

 קורס מס' 81-900 – "אופקים חדשים בביולוגיה מולקולרית ותאית",  קורס סמסטריאלי -1 ש''ש.

קורס מס' 81-901- " שיטות מחקר ועקרונות השימוש במכשור וטכנולוגיה מדעית", קורס שנתי-      2 ש''ש.

קורס מס' 81-933-01, כתיבה מדעית – 1 ש"ש

קורס מס' 81-927-01, סוגיות של אתיקה במחקר מדעי – 1 ש"ש

ב. מתוך אשכול הקורסים בכל מגמה, חובה להגיש שני סמינריונים שמהווים כל אחד 0.5 ש''ש וכן כ-6  קורסי בחירה (6 ש''ש) בכל מגמה.

ג. ניתן לבחור עד כ-2 קורסי בחירה (2 ש''ש) ממגמה אחרת.

בנוסף, הסטודנטים מחויבים לקחת קורסי יסוד בהיקף של  4 ש''ש. (למי שלא למד בעבר באוניברסיטת בר-אילן).

הקורסים לתלמידי תואר שני בתוך המגמות נלקחים לפי הכוונת המנחים בתחומי התמחותם של הסטודנטים בעבודת המחקר, מתוך רשימת הקורסים לתארים מתקדמים.

הסטודנטים נדרשים גם לשמוע את ה"קולוקוויום הפקולטי" (הרצאות בנושאי מחקר),

קורס מס' 81-898.

 הסטודנטים שיעבדו במעבדה עם בעלי חיים, נדרשים לפני תחילת עבודתם במעבדה להירשם לקורס מקוון דרך ועדת האתיקה האוניברסיטאית

(ללא נק"ז).