טכנולוגיית VR בשרות ההוראה

תאריך
טכנולוגיית VR בשרות ההוראה

איך מלמדים אמפטיה? במאה ה-21, בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי, מסתבר שאפשר גם בעזרת טכנולוגיה.

בשבוע שעבר הוצג להנהלת הפקולטה פרויקט שנבנה כנדבך נוסף להוראת יחסי רופא\רופאה-חולה בדגש על אמפתיה באמצעות טכנולוגיית VR.

חברי ההנהלה צפו בסרטים שהופקו במיוחד עבור הפרויקט, שמעו על הדיון המתנהל עם הסטודנטים בעקבות הצפייה והקשיבו לממצאי הפילוט של המחקר המלווה את ביצוע הפרויקט. 

הממצאים מלמדים על הבדלים מובהקים בממצאי שאלון האמפתיה של אוני' ג'פרסון שמילאו הסטודנטים לפני ולאחר הצפייה. 

כמו-כן, נמסר דיווח על התשובות לשאלות הפתוחות שצורפו לשאלון שלאחר הצפייה, בהן כתבו הסטודנטים על התרומה הייחודית של ההתנסות, ועל הצורך לחזור על התנסות זו פעמים נוספות במהלך הלימודים, וגם בהתמחות ובשעה שיעבדו כרופאים.  

הדיקנית וחברי ההנהלה התרשמו מהפרויקט בניהולם של ד"ר יורי פרליץ, ראש תחום גינקולוגיה ומנהל האגף לאם ולילוד במרכז רפואי צפון וד"ר נעמי דיקמן, יועצת הדיקנית להוראה חדשנית וראש היחידה להערכה ולקידום ההוראה, יחד עם בוגר הפקולטה ד"ר דורון קון-שורץ - והדגישו שיש לאפשר לכל הסטודנטים בסבבים הקליניים להשתתף בו.

כמה מחברי ההנהלה אף סיפרו בהתלהבות, שהגיעו עם ספקות וספקנות ויצאו עם המחשבה שהפרויקט חשוב וחיוני. 

 

תמונת עדכון "לייב" מתאריך 6 פברואר 2024:

VR empathy

תאריך עדכון אחרון : 06/02/2024