ד"ר סיון שפיצר

מרצה בכירה Senior Lecturer
דוא"ל בר-אילן
sivan.spitzer-shohat@biu.ac.il
תחומי עניין

 

 

תחום הוראה
בריאות האוכלוסיה
תחומי מחקר
הוגנות בבריאות וחקר הטמעה
    קורות חיים

    ד"ר שפיצר שהגתה, יזמה והקימה את הספרה לסוכרת, היא סוציולוגית ארגונית, העומדת בראש החוג לבריאות האוכלוסייה בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר אילן ומשמשת כסגנית מנהל הספרה לסוכרת.

    מעבדתה של ד״ר סיון שפיצר, Health Equity Advancement Lab, מתמקדת בעיצוב, הטמעה והערכה של התערבויות מורכבות שמטרתן לצמצם חוסר הוגנות בבריאות דרך הפריזמה של שינוי ארגוני. תוך שימוש בכלים של חקר הטמעה (Implementation Science), מחקריה עוסקים ביצירת מכניזמים לתרגום והטמעה של שינוי ארגוני ממוקד הוגנות.

    תחום המחקר שלי הינו חקר שירותי בריאות. מטרתו העיקרית של תחום חקר זה הינו זיהוי הדרכים האפקטיביות ביותר לניהול, מימון ומתן שירותי בריאות איכותיים. תחומי העניין שלי הינם בחקר הוגנות בבריאות ובייחוד בזיהוי והערכה של אסטרטגיות ארגוניות המכוונות לצמצום פערי בריאות, דרך האספקלריה של שינוי ארגוני וחקר הטמעה. חוסר הוגנות בנגישות ובאספקת שירותים עבור קבוצות אוכלוסייה שונות קיימים בישראל ובמדינות רבות בעולם, לרבות קבוצות אתניות, אנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, מבוגרים ונכים. המחקר כיום לוקה בחסר בהבנת הזרזים והחסמים המשפיעים על הטמעת התערבויות ארגוניות מקיפות וכיצד מכניזמים ארגוניים עשויים לסייע בצמצום חוסר הוגנות. המחקרים שאני עורכת מנסים לגשר על פערי הידע הקיימים ובוחנים את נושא אי-השוויון  בבית חולים ובשירותי רפואה בקהילה.

    בנוסף, באמצעות רתימת הרקע הסוציולוגי שלי, אני שואפת להשפיע על חשיבה ביו-רפואית מסורתית וחינוך רפואי באמצעות פיתוחו של קוריקולום חדש לסטודנטים.

    פרסומים

    Select Publications

    Spitzer-Shohat, S., Shadmi, E., Goldfracht, M., Kay, C., Hoshen, M. and Balicer, R.D., (2018), A Realist Evaluation of an Organization-Wide Disparity Reduction Initiative. PLOS ONE 13(3): e0193179.

    Spitzer-Shohat S. and Chin MH. (2019). The ‘Waze’ of Inequity Reduction Frameworks for Organizations: A Scoping Review. Journal of General Internal Medicine 34(4): 604-617.

    Spitzer-Shohat S, Sagi D, Schuster M, Ben-Ami M, Tur-Kaspa R, Rudolf MCJ (2019). The ETGAR Student-Delivered Care Transition Service: Teaching Medical Students on the Interplay between Social Determinants of Health and Health Outcomes. Journal of General Internal Medicine 34(7): 1103-1104.

    תאריך עדכון אחרון : 26/03/2024